איך אני לוקח הלוואה על חשבון קרן הפנסיה ואם זה כדאי?

תוכן עניינים

 

אם אתה צריך הלוואה ואינך יודע אם לקחת אותה מקרן הפנסיה או לא? במאמר זה נסביר את החסרונות והיתרונות שבדבר.

 

מהי הלוואה מקרן הפנסיה?

רוב הישראלים שבינינו מעדיפים שקרן הפנסיה היא תהיה החסכון שלהם לגיל הפרישה, מתוך הכסף שנחסך עבורכם בקופת הפנסיה יש אפשרות באישור הקופה לתת לכם הלוואה אמנם הקופה לא חייבת לתת לכם אישור כעקרון! "הקרן שלכם היא הערבות עבור ההלוואה שאתם מבקשים" זאת אומרת במקרה שלא תחזירו הקרן רשאית לגבות את החוב מכספי הפנסיה שלכם.

 

אז מי יכול לקחת הלוואה?

כל בעל קרן פנסיה שחוסך לפנסיה שלו לפחות שלוש שנים ומעלה

 

תכל'ס, זה כדאי?

בשורות הבאות נסביר את היתרונות והחסרונות שבדבר:

היתרון הראשון: שהריביות נמוכות משמעותית לעומת הלוואות מהבנק

היתרון השני: שהבירוקרטיה קצרה בהרבה לעומת הלוואות מהבנקים התהליך יותר קצר וכן לא גובים מכם תשלום עבור פתיחת תיק ועוד שלא צריך ערבים.

אמנם החסרונות שבאופן יחסי ההלוואות קטנות יותר וככל שהתבגרתם בגיל כך הצטבר בקרן מספיק כסף כך שיהיה אפשר ללוות יותר עוד חסרון ההלוואות כלומר זמן פרעון ההלוואה קצר יחסית בערך עד 7 שנים לכן יש לשקול את יכולת ההחזר לפי מיעוט השנים וכמעט שכחנו במקרה ותרצו לעבור לקרן אחרת אינכם יכולים לעשות זאת כל עוד לא החזרתם את מלא ההלוואה.

 

מה גובה ההלוואה?

גובה ההלוואה נע בין 25% ל30% מגובה הסכום שחסכתם

 

בשורה התחתונה איך עושים את זה?

שלב ראשון עליכם לערוך השוואה בין קרנות הפנסיה השונות שלכם ו לבדוק את סכום ההלוואה שאפשר לקחת משם וכן זמן הפרעון גובה הריבית ועוד.. שלב שני עליכם למלא טופס בקשה להלוואה זאת ועוד כמה דברים שצריך להגיש צילום ת.ז, טפסי עו"ש, אישור ניהול חשבון, הרשאה לחיוב, והסכם על הלוואה והמסלול שבחרתם השלב השלישי הוא שלב ההמתנה שתצטרכו להמתין בין 2-11 ימי עסקים עד לקבלת התשובה המלאה מהחברה אם אתם זכאים להלוואה או לא. אם קיבלתם תשובה חיובית אז תוך 8 ימי עסקים לאחר אישור ההלוואה תראו את הכסף בחשבון העו"ש שלכם.

באהבה "אלמוג פתרונות פיננסיים"

יצירת קשר
השאירו פרטים וניצור עמך קשר ממש בהקדם
שיתוף העמוד הנוכחי